Suggesties en klachten

Heb je ideeën of tips?
Wil je helpen om onze zorg of dienstverlening beter te maken?
Laat het ons weten! Vertel je idee of tip aan je begeleider of behandelaar.

Heb je ergens last van of ben je niet tevreden?
Praat erover met je begeleider of behandelaar.
Vaak lossen we het samen op.

Wil je dat niet, of kom je er niet uit?
Dan kun je ook direct contact opnemen met de klachtenfunctionaris via klachten@cbkz.nl

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, luistert naar je verhaal en helpt zoeken naar een oplossing.

De klachtenfunctionaris:

  • bekijkt samen met jou naar wat er nodig is,
  • praat met betrokkenen,
  • probeert te bemiddelen,
  • en houdt je op de hoogte van de voortgang.

Soms is de klacht ingewikkelder of komt er geen oplossing.
Dan kan de onafhankelijke klachtencommissie de klacht beoordelen en een uitspraak doen. klachtencommissie@cbkz.nl

Ben je het ook daarna niet eens met de uitkomst? 
Dan kun je het geschil voorleggen aan de landelijke geschillencommissie geestelijke gezondheidszorg. 
Hun uitspraak is bindend. 
*Alleen voor Wkkgz-zorg

Cliëntvertrouwenspersoon

Wil je niet direct een klacht indienen, maar wel met iemand praten die niet je behandelaar of begeleider is? 
Neem dan contact op met de vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon luistert naar je en denkt mee
over wat er mogelijk is.

Bel 050 – 311 72 00 of mail naar clientvertrouwenspersoon@terwille.nl.