Kwaliteitsstatuut

Ons kwaliteitsstatuut is gebaseerd op de zorgverzekeringswet en beschrijft hoe wij onze zorg inrichten, ons behandelaanbod en de basis van onze zorginterventies en zorgstandaarden. Meer informatie is te vinden op ggzstandaarden.nl

In het statuut is het volgende te vinden:

  • hoe de intake werkt;
  • hoe we de zorg hebben georganiseerd;
  • wat de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de betrokken zorgverleners zijn;
  • hoe de behandeling geëvalueerd wordt;
  • hoe de kwaliteit van onze professionals geborgd wordt.
 

Inspectie

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) houdt toezicht op de kwaliteit van zorg van erkende instellingen. Terwille voldoet aan de criteria voor een erkende aanbieder van verslavingszorg.
De Inspectie voor de Gezondheidszorg voert regelmatig onderzoek uit. Vrijwel alle rapporten van de inspectie zijn openbaar op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB). Dit betekent dat iedereen rapporten van de inspectie kan opvragen. Lees meer over de IGZ.

HKZ

Terwille is HKZ gecertificeerd. Meer informatie is te vinden in het register van de HKZ. 

Cliënttevredenheid

Om onze zorg te verbeteren, luisteren we goed naar jou als cliënt en meten we jouw tevredenheid aan het einde van de behandeling via een vragenlijst, de Consumer Quality Index (CQI). Hierin kun je aangeven hoe je onze zorg hebt ervaren en hoe we onze kwaliteit kunnen verbeteren.

Uit de ingevulde vragenlijsten blijkt dat cliënten gemiddeld tevreden zijn en ons in 2022 hebben beoordeeld met een 8,2. We gebruiken deze feedback om onze tevredenheid nog verder te vergroten. De uitkomsten van het onderzoek bespreken we regelmatig met de cliëntenraad, waarbij we acties afspreken om verbeteringen door te voeren.

Rapportage CQI 2022